Mojito дни и нощи

Студеното време преля в истински, юнски жеги и Мохитото стана жизнена необходимост. Винаги съм си мечтала да ме научи да правя Мохито истински, потен кубинец, със запретнати къси ръкави на памучната си риза и мърдащи мускули, но засега съм се учила от рецептата на Хемингуей в Интернет и в бара на Бобо. Бобо, от своя страна, се е учил да прави Мохито в Куба, така че съм само на една ръка разстояние от истинските неща.

Според Хемингуей в Мохитото не се слагат парчета лайм, а само сок от лайм, което е противно на всичко, което аз някога съм чела или пила. В неговата рецепта сока от лайм 1/3, 1/3 ром и 1/3 газирана вода.

Докато обяснявах на един приятел тази странност на хемингуейското Мохито той изтъкна, че кубинците са много бедни и често нямат пари за хладилници и ток, в които да правят лед. Като казах този аргумент на Бобо той ми разказа, как в Куба се купуват огромни, цели блокове лед от рибарите и с помощта на стъргало се отлюспва лед, под формата почти на скреж, с която се пълнят чашите. Като си го представих, си помислих, че няма по-подходящ начин да се сдобиеш с лед за Мохито, който трябва да е много ситно счукан, но в никакъв случай втечнен и неравномерен. Аз се пробвах да го смилам в кухненския робот и когато там не се получи го сложих в дебела найлонова торба, покрих го с кърпа и дълго го налагах с чук за месо. Доста приятен начин да си заслужиш Мохитото с малко старовремски труд, изкарващ цялата лоша енергия от деня.

MOJITO

(не по Хемингуей)

1 лайм, нарязан на 8.

60мл Ром

2 стръка мента

1-2-3 бучки кафява захар. Трябва да откриете правилното количество за вас, което се получава само с много правене и консумиране на Мохито. Аз го пия с една до две бучки.

Газирана вода, колкото поеме. Най-добре е Михалково или Перие, защото са естествено газирани и имат ситни, нежни балончета.

Лед, счукан или настърган, по-посочените по-горе методи.

Нарежете лайма на 4, по дължина, после всяко парче на 2, по ширина. Оберете листата от единия стрък мента. Сложете лайма, листа мента и захарта в чашата и счукайте всичко докато соковете на плода разтопят захарта, а листата мента се раздробят. Напълнете чашата с лед. Изсипете рома и разбъркайте енергично. Долейте газирана вода. Добавете целият стрък мента и дебела сламка.

Наздраве!

3 отговора на “Mojito дни и нощи

  1. В този момент отпивам от леденото мухито…! Страхотно е!

    П.С. Поздравления за новия изглед на блога!

Вашият коментар