7 минутна вечеря: паста

1Тази рецепта наистина отнема седем минути да се приготви и мисля да ми отнеме не повече от още седем да напиша рецептата.

Пастата позволява невероятна гъвкавост при приготвянето, така че рецептата по-долу е пожелателна. Приготвена е с Онези сушени на фурна домати.

2

СПАГЕТИ С БОСИЛЕК, РИКОТА И СУШЕНИ ДОМАТИ

Спагети за двама (зависи от опаковката и глада – аз обикновено приготвям ½ пакет за нас, 250гр. суха паста)

10гр пресен босилек

1 скилидка чесън

50мл зехтин

3-4 сушени домата

125гр сирене рикота

8-9 сушени домата и маслини за поръсване

Във вряща вода с малко сол сложете спагетите да се варят. Аз ги харесвам al dente, твърди и леко недоварени. Това е норма в Италия и рядкост в България. Обикновено в ресторантите тук ги варят до пълно убийство, което прави яденето много трудно – те се късат, слепват и т.н.

За 5-те минути, за които се вари пастата сложете босилека, чесъна, малко сол, 3-4 сушени домата и зехтина в кухненски робот и смелете до получаването на течен сос.

Когато спагетите са сварени отцедете от водата, разбъркайте соса и сиренето рикота. Разпределете на порции.

Поръсете с още малко сушени домати и шепа маслини и готово.

nf

2 отговора на “7 минутна вечеря: паста

  1. Вчера говорих с Лора (близка приятелка) и тя ми каза, че е правила тази паста, но соса й станал много гъст и слепил спагетите. Обсъдихме вариантите и аз й казах, че при мен не се получава така, защото поливам (наистина доста обилно) спагетите, след като ги сваря и отцедя, със зехтин. Първо, защото много обичам зехтин и второ, защото от време оно съм свикнала да слагам мазничко на сварена паста. Правя го дори без да се замисля.
    Ако обаче масло или зехтин не ви се нравят като предложения мисля, че няма да навреди да разредите малко соса. Лориното предложение беше с вода, аз може би бих избрала мляко или сметана – да помагат на рикотата като вкус.
    Така или иначе и двете заключихме, че са супер вкусни с този сос – слепени или не 🙂

  2. Pingback: Пъстърва с бадеми « Безкраен пикник·

Вашият коментар