Доматена супа с хляб (Pappa al pomodoro)

Джейми Оливер ми е един от най-любимите готвачи. Страхотно преживяване е да го гледаш как готви – като средновековен магьосник – вдигат се пари, тигани цвърчат, странни съставки, накълцани на едро, политат със замах към огромни тенджери и тави. Изкушаващо е всеки път да стана от дивана, след като съм гледала негово предаване, и да се разготвя и аз така..

Тази супа, която съм взела от уебсайта му, е италианска. Аз не се сдържах да попроменя рецептата съвсеееем лекичко – в оригинала супата е с печени домати; аз ги замених с печени, червени чушки. Резултата е едина по-недоматена супа, но аз мисля, че е за добро.

pappaДОМАТЕНА СУПА С ХЛЯБ (PAPPA AL POMODORO)

500гр. сух хляб

3-4 печени, червени чушки

1 консерва домати (около 400гр.)

½ връзка (12гр.) пресен босилек

2 скилидки чесън, нарязани на ситно

7-8 супени лъжици от най-добрия зехтин, до който можете да се доберете

Сол

Пипер

В тенджера, на слаб огън, сложете 3-4 лъжици зехтин и запътжете скилидките чесън за минутка. Изсипете доматите, напълнете консервата с вода и изсипете в тенджерата. Подправете със сол и пипер и оставете да къкри около 20мин, като разбърквате от време на време. Междувремено изпечете, обелете и нарежете чушките. Начупете хляба на хапки. Ако е много твърд го нарежете с нож.

Тук е мястото да вметна нещо за хляба. Колкото по-добро качество е, толкова по-вкусна става супата. Суха чабата е най-добре. Става и с черен хляб със семки или подправки, като лук и босилек, дори такъв със сирене вътре върши работа.

Когато доматите са готови (най-добрият начин да разберете, е като опитвате) изключете котлона и добавете хляба, босилека и чушките. Разбъркайте добре и оставете да почине за 3-4 мин.

Сервирайте в купи, като добавяте щедро зехтин и босилек към всяка порция.

4 отговора на “Доматена супа с хляб (Pappa al pomodoro)

  1. Кое ти е любимо в Джейми? Много е харизматичен, но е още толкова по-разхвърлен и прави страшна мизерия, а повечето му „манджи“ ми докарват безсъние, понеже се чудя по цяла нощ „От къде подяволите ги прави тези комбинации?!?!“
    Инак мн интересен сайт с рецепти, сега ще го догледам

  2. Точно комбинациите са ми интересни; размаха, духа. С толкова много неща се занимава, а не виждам да се изморил и отегчил.
    Иначе и аз съм разхвърляна 🙂

  3. Аха, обаче има нещо, за което го признавам – направи някакъв опит да научи британците да готвят ядлива храна:-) Идеята му беше той да научи една малка група от индивиди да готвят прости работи, а те от тяхна страна да научат по двама човека на същите неща, следващите два да предадат на още двама и т.н. Да знаеш как е свършил експеримента му?

Вашият коментар