Есенно съвършенство

1Колкото повече есента навлиза в разцвета си, толкова повече навсякъде  ми мирише на ябълки. Онзи ден минавам покрай една пицария, вратата се отваря и.. ме лъхва миризмата на печени ябълки. Отивам на гости на родителите ми и те ми дават огромен плик със селски ябълки – от онези дебелокорите, които ако ги оставиш на тъмно ще изтраят до декември.

Кой обаче би ги оставил до декември?! Веднага намерих сладкиш, който да задоволи апетита ми за шоколад тези дни и да го съчетае с аромата на ябълки и канела.

2

ЕСЕННО СЪВЪРШЕНСТВО

100г бяло брашно

½ ч.л. сода за хляб

1 ч.л канела

150г овесени ядки

90г захар Мусковадо

50г бяла захар

60г крема сирене

60г масло

150г настъргана ябълка (около 1 средна, обелена)

1 яйце

5мл ванилия (или 1 пакетче)

100г бял шоколад, нарязан на ситно

За глазурата:

60гр бял шоколад

60гр крема сирене

2мл. ванилия (или ½ пакетче)

Канела за поръсване.

Включете фурната на 175˚С и покрийте с хартия за печене метална тавичка с размери 20/20см. Аз ползвах форма за хляб с размери 10/30см.

В голяма купа разбъркайте  брашното, овесените ядки, канелата, содата и оставете настрана. В по-малка купа, с миксер разбийте маслото и крем сиренето, докато стане на крем, добавете кафявата и бяла захар и разбийте отново. Сложете яйцето и ванилията.

Добавете сместа, когато е добре разбита, при брашното и овесените ядки и бъркайте на ръка, а после ябълките и шоколадовите парченца. Сместа ще е много гъста, затова бавно, с лъжица бъркайте, докато всичкото брашно се поеме от влажността на ябълките, маслото и яйцето.

Изсипете в готовата тава и печете около 40мин, като внимавате да не се препече, защото сладкиша е хубав влажен. Когато е готов извадете го от тавата и го оставете да изстине около 30мин, за да не разтопи глазурата.

Междувременно разтопете белия шоколад на водна баня, добавете крем сиренето и ванилията и разбийте с миксер.

Когато сладкиша се е охладил нанесете внимателно глазурата.

Ммм, есен на хапки.

nf

5 отговора на “Есенно съвършенство

  1. Здравейте, звучи много интересно. Искам да попитам за крема сиренето, което е в основата/сладкиша, тъй като не го виждам в описанието – слага се при маслото предполагам?

    • Да, наистина съм пропуснала да го спомена. Слага се при маслото и се разбива на крем.
      Успех със сладкиша!
      Хубав ден!

  2. страхотен сладкиш и много любим на всички около мен. радвам се, че блога е обновен, което означава, че ще пишеш пак, надявам се много

Вашият коментар