Простите, гениални неща

Понякога давам интервюта в главата си. Представям си пълна зала (в главата ми винаги е амфитеатрална и е в НДК, незанйно защо…) аз седя на столче, до мен е интервюиращият ме, и говорим за живота. Той задава въпроси, аз мъдрея и ръся бисери. Естествено всичко се развива супер за мен, защото…ами да си го признаем – аз сама си задавам въпросите и винаги знам най-добрите отговори…

Пита ме например: Кое е най-вкусното и най-лесното за правене нещо, което може да се направи от 1 домат, малко спанак, малко сирене и 5-6 яйца И е достатъчно да нахрани доволно 2-ма човека. Представям си как залата е притихнала, очаквайки, че няма как да дам ясен и категоричен отговор на този въпрос. Няма как да кажа нещо, заслужаващо си да се пише и помни. Всички си мислят, че ще започна да мрънкам, да увъртам, да разтягам локуми. Тогава аз ясно и категорично заявявам: фритата!

Някои от публиката бърчат вежди; други се усмихват скептично; трети недоумяват: какво е фритата? И, ако е толкова вкусно, защо не са знаели за него досега?

Аз се опитвам да обясня, но няма как да обясниш на човек какво е фритата, ако никога не е опитвал. Няма как да обясниш на някого какво е шоколад. Или Кока кола. Или сладолед. Някой неща са единствени. Затова им казват прости и гениални.

Те са първичните цветове, от които след това се появяват картините. Те са основата, която трябва да си готвил и опитвал, за да може след това да ти обясняват как да надграждаш над това.

ФРИТАТА С ДОМАТ И СПАНАК

5-6 яйца

1 домат, може и голям

1 малка глава лук

1 скилидка чесън

Спанак – пресен или замразен. Ако е замразен 3-4 топки, пресен около 150гр.

100гр сирене (каквото имате)

Сол

Пипер

Нарежете на много ситно чесън, лук и домати. В тиган, на среден огън запържете лукът и чесъна за 2-3 мин, после добавете доматите.  Добавете и спанака, сол, пипер и оставете да се пържат леко, за 5 мин.

Загрейте фурната на 200˚С.

Счупете яйцата в купа и разбийте с вилица. Изсипете в тигана, като с помощта на шпатула леко бутате зеленчуците към средата на тигана, за да влязат яйцата под тях. После отново ги разпределяте равномерно, поръсвате натрошеното сирене отгоре и пъхате тигана във фурната да се запече за 10-15мин или докато, като разклатите тигана, средата не се помръдва.

Това е.

А е знаменито вкусно.

One response to “Простите, гениални неща

Вашият коментар

