Гъбата на кралица Виктория

Тази торта, с текстура на гъба, ми е много любима. На мен и на кралица Виктория оказва се, чието име носи.  Кралица Виктория обичала да си хапва резен от тази торта със следобедния си чай. Кой би могъл да я вини – тортата е шедьовър на непретенциозни, но любими вкусове.

Викторианската гъба в класическия си вариант се пече на два блата, слепени с бита сметана и ягодово сладко. Естествено можете да ползвате и друго сладко, но повярвайте ми – ягодовото сладко е незаменимо за постигане на баланс между пухкавата, нежна текстура на масления блат, несладката сметана – аз ползвам много малко захар за подслаждане на сметаната, колкото да ѝ придам сладникав вкус, и аромата на диви ягоди.

Изключително лесна за забъркване тази торта е много капризна откъм постоянна температура във фурната (никакво отваряне на вратичката за първите 20 мин!) и много от производителите на фурни използват точно тази рецепта за тестването им.

ВИКТОРИАНСКА ГЪБА

За блатовете:

225гр масло на стайна температура

225гр захар – задължително бяла

4 яйца

225гр брашно, което набухва само

 

За слепване на блатовете:

150гр сладко от ягоди

250гр бира сметана – ползвах течна, на растителна основа

Разбийте маслото и захарта с миксер за 2 мин, докато добият кремообразна текстура. Добавете яйцата едно след друго, като продължавате да бъркате. Пресейте брашното в маслено-яйчената смес и разбъркайте с миксер за около 30 сек.

Пригответе 2 тавички, ако имате с еднакъв диаметър.

Бързам да ви предупредя – тази торта сериозно залепва, затова намажете стените на тавичката с масло, а за дъното изрежете кръг от хартия за печене (някой готвачи дори препоръчват хартията за печене да се намаже с масло, но на мен това ми се струва леко прекалено – като да сложиш тиранти и колан на панталона, за да си сигурен, че няма да падне).

Разделете сместа на две равни части. Аз ползвах домашна везна – леко съм прекалено пристрастена към точните мерки и теглилки, затова изчислих, че сместа тежи около 975гр и сложих около 480 във всяка тава.

Аз нямам две тави с еднакъв размер, затова пекох първо едната, после другата. Нищо страшно, просто времеемко, но ако правите и други неща в същото време, е напълно ОК.

Всеки блат се пече в предварително загрята на 180˚С, за около 20мин.

Когато е изпечен до златисто го изваждате и изчаквате около 5мин да се стегне, за да го извадите от тавата.

Аз се сдобих преди месец-два с ето тази силиконова тавичка, от която всичко изскача много лесно, защото тя се огъва във всички посоки и стените ѝ се обръщат отвътре на вън за секунди.

Оставете блатовете да починат за около 15-20мин. Разбийте сметаната, разстелете я върху блат ЕДНО, покрийте със сладкото от ягоди и отгоре поставете блат ДВЕ.

Обикновено тортата не се декорира, но аз я поръсих с пудра захар в духа на Хелоуин.

Буу!

6 responses to “Гъбата на кралица Виктория

  1. Отдавна искам да ти кажа, че пишеш многооо вкусно! Ето и сега, докато четох за тази торта, устата ми се напълни с пухкав вкус, аромат на ягоди и несладка сметана, както я обичам🙂 Харесва ми и как представяш британската кухня в много по-добра светлина, отколкото я познавам. Така де, твоят блог се е изкачил на номер 1 едно в класацията ми от нашенски кулинарни. Поздрави и тръпна в очакване за следвщата ти рецепта🙂

    • Алия, толкова се радвам, че и аз открих твоя блог! По отношение на Английската кухня знам какво имаш предвид – човек трудно може да припада по месо с картофи, риба с картофи или пай с картофено пюре, каквито са повечето рецепти. Английската кухня носи много комфорт и това е, което ми липсва и за което пиша.., но е добре, че има и много, много други кухни като индийската и френската например🙂
      Дo скоро! – в моя или твоя блог😀

  2. Тъкмо онзи ден се сдобих с една от готварските книги на Гордън Рамзи, който в раздела за английската кухня извинително коментира, че ще се опита да промени ореола й🙂 Но ти се справяш много по-добре от него, особено с рецептата за иралндския чаен хляб. До скоро писане🙂

    • Gingi, и аз това се питах през цялото време, защото на кой му се чакат два блата да се изпекат. Намерих накрая един метод, в който ако към брашното, което набухва само добавиш и една чаена лъжица бакпулувер (5гр) може да се пече наведнъж, но не я изпробвах. Ако се решиш да я правиш така – пиши, за да се знае става ли🙂

  3. Pingback: Тортата (епизод I) « Безкраен пикник·

Вашият коментар

