Патладжани с лук (Baghare Baingan)

firstПатладжаните винаги са ми били любими. Често ме боли корем от тях, чувала съм, че били вредни, но са толкова вкусни, че не мога да престана да ги готвя и ям.

Тази рецепта е индийска и е малко за по-напреднали от предишните, които съм публикувала тук, защото има неочаквано смесване на вкусове – патладжан, лук, стафиди, кашу и кисело мляко.

Това е една от най-вкусните рецепти с патладжани, която съм яла, така че дори и да изпитвате съмнения – пробвайте. Времето за приготвяне е около 20 мин.

sec

Патладжани с лук

2-3 патладжана, нарязани на кръгчета

2-3 глави лук, нарязани на много тънки полумесеци

1 ч.л семена от горчица

2 ч.л сусам

½ чаша стафиди (100гр)

½ чаша кашу, леко натрошено (100гр)

½ ч.л лют червен пипер

1 ч.л гарам масала

2 ч.л сок от лимон (лайм)

2 ч.л брашно

½ чаша кисело мляко

Сол

4a

Нарежете патладжаните на кръгчета и изпържете до златисто. Посолете и сложете да се отцедят от мазнината върху кухненска хартия и оставете настрана.

4

В тиган запържете лука и семената от горчица на среден огън, докато омекне лука (4 мин.), добавете стафидите, сусама, кашуто (запазете малко за поръсване на готовото ястие), гарам масала, лютия пипер и брашното. Бъркайте около 2 мин. Добавете лимоновия сок, киселото мляко, покрийте и оставете да къкри минута-две.

Сложете патладжана в чиния, полейте със соса, поръсете с останалото кашу.

Поднесете с нещо семпло – наан или Басмати ориз, защото яденето е с доста богат вкус и доминира над всичко.

nf

2 отговора на “Патладжани с лук (Baghare Baingan)

  1. Pingback: Печени патладжани с фета « Безкраен пикник·

Вашият коментар